Etykiety

wtorek, 25 listopada 2014

"Ania z Zielonego Wzgórza"

         
                  "Ania z Zielonego Wzgórza" to niezwykle interesująca powieść o losach ubogiej sieroty o ognistym temperamencie i równie ognistym kolorze włosów... Kilkunastoletnia dziewczynka - Anna Shirley - w wyniku nie porozumienia trafia na Zielone Wzgórze w niewielkiej miejscowości Avonlea. Rezolutna dziewczynka szybko zdobywa sympatię swoich opiekunów i mieszkańców wioski. Żyje w świecie fantazji i ciągle wyobraża sobie sobie, że jest niezwykle piękna i przeżywa historie. Dzięki swoim oryginalnym pomysłom i bezkresnej wyobraźni często wpada w tarapaty i ma wiele przygód. Ania jest niezwykle lubiana wśród rówieśników. Pewnego dnia w szkole przez jednego z chłopców zostaje nazwana "Marchewką", w wyniku czego rozbija szkolną tabliczkę na jego głowie... Czy Ania w końcu przestanie bujać w obłokach i ściągać na siebie kłopoty?

              Książkę L. M. Montgomery przeczytałam jedynie dlatego, że musiałam. Myślałam, że będzie to kolejna beznadziejna lektura, którą czytali ludzie z epoki kamienia. Na początku przeraziła mnie jej grubość: 336 stron! Na szczęście okazało się, że po mimo nudnego początku, książka jest naprawdę ciekawa i pełna przygód. Mnie ta powieść wciągnęła bardzo ( w jeden dzień przeczytałam pół książki).Myślę, że dla osób które szukają wrażeń, ta lektura jest odpowiednia. ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz